Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.11.2007 03:31 - Happy day of the народните будители
Автор: mastiqta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 590 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 05.11.2007 16:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

  Да, зная, че празника мина вече, но мислите, които остави в мен денят 1-ви ноември все още крещят в главата ми. А те са наистина много и толкова страшни в същността си, че ако заключенията ми наистина са верни бих се уплашил сериозно за бъдещето ни като народ.
  Първо искам да си призная, че и аз не почетох будителите по кой знае колко патриотичен начин. Всичко, което намерих за добре да направя бе да препрочета стихотворението на Вазов "Паисий" и да напиша на скайпа своя поздрав към моите приятели. Не е много, но лично мисля, че самия смисъл на празника е да не забравим. Да помним вечно будителите на народа ни и да не забравим от какво са ни събудили! И никога отново да не потънем в онзи сън, колкото и сладко да ни се струва да не милеем и отстояваме културата, историята и езика си, а да се срамуваме от тях. Но, уви, с всяка изминала година аз виждам и усещам как се забравя...

O, you unwise freak!

Защо усетих НЕ-българският празник Хелоуйн, че имаше доста по-голям отзвук от чисто българският "Ден на будителите"? Говоря за интернет, телевизия не гледах точно в този ден. Навсякъде по форумите (и блогове) се пускаха теми "Happy Heloween" и хората се поздравяваха... Забележете даже не е просто "Честит Хелоуйн" ами трябва да е на чужд език! Ама нали трябва да се правим на интересни... Извинявайте, и аз уча английски от 5 години, но няма да ме чуете да го използвам в ежедневието си, когато разговарям с българи. Американизацията е тотална, двеста пъти по-готин ще си ако кажеш "йо, мен", "хай" или "уазаааа" вместо някакъв поздрав на български. Много по-яко ще е да пишеш на латиница. Добрият стар Пешо стана Питър... Но това не е най-лошото. Турцизацията и всеобщата простотия диригенствана от чалгата е още по-страшна... Темата е обширна, мога до утре да давам примери. Но и не искам повече да се замислям и задълбавам в темата. Упадъкът ни е факт! Тогава сме се погърчвали, сега ситуацията е идентична само че други ни асимилират!


Не знам, просто се замислих. Замислете се и вие- няма ли народа нужда отново от събуждане? Нека Гошо, да не се представя за Джордж!



Тагове:   Happy,   будители,   народните,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mastiqta
Категория: Други
Прочетен: 10966
Постинги: 2
Коментари: 5
Гласове: 54
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930